Elmon kuluttajaliiketoiminta DNA:lle
ICT Elmo Oy (ent. Tampereen Puhelin) allekirjoitti 31.5.2019 sopimuksen, jolla yrityksen kuluttaja- ja taloyhtiöliiketoiminta siirtyy DNA:lle. Kauppa tarkoittaa Elmon taloyhtiöiden ja kuluttaja-asiakkaiden siirtymistä DNA:n asiakkaiksi.
Elmo voi nyt keskittyä ydinbisnekseensä eli yritysten ICT-palveluiden rakentamiseen ja kehittämiseen, ja kuluttaja-asiakkaamme puolestaan saavat entistä kattavammat resurssit käyttöönsä, Elmon toimitusjohtaja Janne Aaltonen perustelee.
Kauppa ei vaikuta Elmon yritysasiakkaiden palveluihin tai sopimuksiin.
- Elmolla on jatkossakin Pirkanmaan kattava, 100-gigabittinen tietoliikenneverkko, joka palvelee Elmon yritys- ja operaattoriasiakkaita. Verkosta on liitynnät valtakunnalliseen ja maailmanlaajuiseen kuituverkkoon eli pystymme jatkossakin tarjoamaan kaikkialle laadukkaat kuitupohjaiset tietoliikenneverkot kaikkiin tarpeisiin.
Strategian mukaista kasvua
Brändiuudistuksen viime vuonna tehnyt ja nimensä Tampereen Puhelimesta Elmoon vaihtanut yritys on ollut viime vuodet vahvassa kasvussa. Elmo panostaa vahvasti asiakastarpeesta ponnistaviin ratkaisuihin ja on noussut paikallisesta tietoliikennetalosta valtakunnalliseksi ICT -palvelutarjoajaksi. Kauppa DNA:n kanssa auttaa strategisten tavoitteiden saavuttamisessa.
- Kaupan ansiosta kumpikin yhtiö pystyy keskittymään täysin ydinstrategiaansa. Elmo on valtakunnallinen, täyden palvelun ICT-talo ja strateginen tavoitteemme on olla alan kärkitoimijoita vuoteen 2023 mennessä. Toteutunut kauppa tukee ja nopeuttaa tavoitteen saavuttamista, Aaltonen kommentoi.
DNA:lle kauppa on tärkeä jalansija Pirkanmaalta
- Olemme erittäin iloisia kaupan toteutumisesta. Tampereen talousalue on Suomen toiseksi suurin markkina-alue, joten meille on tärkeää olla täällä vahvasti läsnä, koko tuotevalikoimamme laajuudelta. Tulemme panostamaan merkittävästi niin 5G:n kuin kuitu- ja kaapeliverkon tuomiseen sekä taloyhtiöihin että pientaloille. Tuomme tarjolle gigaluokan laajakaistanopeudet ja monipuoliset televisiopalvelut,kertoo DNA:n laajakaista ja tv-liiketoiminnan johtaja Jarno Haikonen.
Vahvoja caseja kasvun tueksi
Vuosi 2019 alkoi Elmolta lupaavasti, kun sopimus ilmailu- ja puolustuskonserni Patrian kanssa allekirjoitettiin maaliskuussa. Sopimuksen myötä 2 800 hengen Patria-konsernin service desk siirtyi Elmon hoidettavaksi.
Myös muita isoja onnistumisia on viime vuosina kotiutunut. Kysyntään vastataan rekrytoinneilla, ei palvelulaadun kustannuksella. Ensiluokkainen palvelu, korkea asiantuntijaosaaminen sekä asiakastyytyväisyys ovat toiminnan kulmakiviä.
- Vaikka olemme siirtyneet yhä isompiin asiakkuuksiin, on jokainen asiakas meille tärkeä. Emme ole valmiita joustamaan asiakastyytyväisyydestä, jonka olemme onnistuneet rakentamaan erinomaiselle tasolle, Aaltonen painottaa.
Viimeisin, huhtikuussa mitattu nettosuosittelu- eli NPS-indeksi oli huikeat 78. Elmon on tarkoitus viedä palveluitaan vielä tänä vuonna entistä laajemmalle, ensivaiheessa Turun ja pääkaupunkiseudun markkinaan. Yritys aikoo lisäksi palkata kahden vuoden sisään 100 uutta ICT-ammattilaista.
LISÄTIETOJA:
Janne Aaltonen, toimitusjohtaja ICT Elmo Oy
GSM: 050 359 8285 janne.aaltonen@elmo.fi
Elmo on valtakunnallinen ICT-talo, joka tarjoaa täydelliset ICT-palvelut yrityksille: palvelukattaus käsittää tietoliikenne ja viestintäpalvelut, konesali- ja pilvipalvelut, laitteet, ohjelmistot, tietohallinnon johtamispalvelut ja innovaatiot. Elmolla jokaisen tavoitteena on saada asiakas rakastamaan ICT:tä osoittamalla, kuinka mutkattomasti kaikki voi sujua. Elmon palveluksessa on yli 60 kovan luokan ammattilaista, ja liikevaihto oli vuonna 2018 15,8 miljoonaa euroa. Elmon päätoimialue on Pirkanmaa ja keskeisiä kasvualueita pääkaupunkiseutuja Turun seutu.