"Olemme olleet tyytyväisiä, Elmo on ollut sanansa mittainen."

Jukka Nurminen, Tietohallintopäällikkö
Pirte
Case Pirte
Yrityksen koko

23,1 mil.+ Liikevaihto
250+ Henkilöstö

Pirte terveeseen tietoliikenteeseen

Pirte Oy

 

Kaksi vuotta sitten Pirte työterveys ja lääkärikeskus oireili takkuavaa tietoliikennettä. Tampereen kaupungin keskitettynä hankintana hoidettu ICT ei vastannut kehittyvän terveystoimijan tarpeita ja palveluiden räätälöinti oli kankeaa.
Pirte päätti irtautua seutuverkosta ja Tampereen konsernihallinnon tietohallintoyksikön ICT-palveluista. Kilpailutuksen ylätason kriteerit olivat selvät: tarvitaan ketterä, paikallinen ja proaktiivinen ICT-kumppani. Sellainen Pirten kokoinen ja oloinen.

 

Asiakasymmärrystä tarjouksesta lähtien

Arvioitavana olivat kuituverkon kattavuus, tietoliikenneratkaisut, konesalipalvelut, laitetoimitukset ja tukipalvelut – siis ICT-palvelutuotannon kokonaisuus. Kilpailutetut kolme kandidaattia läpäisivät substanssikriteerit hyväksyttävästi, mutta Elmo voitti kokonaisuuden. Mikä ratkaisi?

Elmon tarjous oli erittäin hyvin laadittu: se oli tarinamuotoinen ”inside out” -esitys, joka osoitti asiakasymmärrystä siitä, mitä ketterä työterveys- ja lääkärikeskustoiminta Elmon analyysin mukaan tarvitsee, Pirten tietohallintopäällikkö Jukka Nurminen avaa. Lisäksi Elmo oli oikean kokoinen. Kankean tiedonkulun sijaan Pirtelle luvattiin ketteryyttä ja joustavuutta.

 

Asiakaskokemusarkkitehti tuo proaktiivisuutta

Pirten ja Elmon kumppanuutta vie eteenpäin Elmon asiakaskokemusarkkitehti. Eli siis mikä?

Meillä ei puhuta ”palvelupäälliköistä”, joka usein vanhanaikaisesti tarkoittaa, että palvelu toimitetaan ja ”that´s it”. Asiakaskokemusarkkitehti optimoi palvelutuotantoa, katsoo kehityskohteita ja varmistaa, että ICT-palvelut kehittyvät asiakkaan liiketoiminnan mukana ja tukena, Pekka Rantanen Elmosta kertoo.

Proaktiivisuutta tarvitaan niin tulevaisuuden suunnittelussa kuin vikatilanteissa. Pirtessä on pidetty siitä, että jos tietoliikenne on katkennut hetkeksikin, Elmo on toimittanut pyytämättä selvityksen.

Asetelma on juuri sellainen, mitä tarvitsimme: pelkän kyydissä istumisen sijaan Pirte on ohjaimissa, tieto kulkee ja olen pystynyt tarvittaessa teettämään joustavasti erityyppisiä selvitystehtäviä. Elmo on tarvitsemamme lisäkapasiteetti, Nurminen kiittää.

Tutustu asiakkaaseen

Kumppanuustarinoita

Case

Vaadin Oy | ISO/IEC 27001 -sertifikaatti

Vaadin Oy:stä tuli ensimmäinen Elmon asiakas, joka saavutti tietoturvan hallinnan ISO/IEC 27001 -sertifikaatin täydessä laajuudessaan…
Case

Vaadin Oy

Vaadin tarjoaa kehittäjille kattavat työkalut ensiluokkaisten liiketoimintasovellusten rakentamiseen. Yli 20 vuoden kokemukseen…
Case

DealDash Oyj

DealDash on vuonna 2009 perustettu verkkohuutokauppa-alusta, joka ratkaisee varastoylijäämän haasteita Yhdysvaltain markkinoilla ja…

Tehdäänkö yrityksestäsi parempi?