“Päätös ulkoistaa ICT:n osalta kaikki, mitä ei ole välttämätöntä itse hoitaa, on vapauttanut valtavasti aikaa."

Aki Hautamäki, Kehitys- ja tapahtumajohtaja
Tappara
Case Tappara
Yrityksen koko

12,5+ mil.+ Liikevaihto
60 + Henkilöstö

Elmo & Tappara = Intohimoa jäällä ja ICT:ssä

 

Kun Tappara siirtyi uudelle kotiareenalle, uusiksi meni niin fasiliteetit, katsojamäärät, B2B-myynti kuin ICT. Nyt “kaikkea on enemmän”.

ICT:n pelinrakentaminen päätettiin ulkoistaa paikalliskumppani Elmolle, jotta sisäinen fokus saadaan Nokia Arenan mahdollistamiin elämyksellisiin ottelu- ja kumppanitapahtumiin. Kehitys- ja tapahtumajohtaja Aki Hautamäki ei voisi olla päätökseen tyytyväisempi.

Päätös ulkoistaa ICT:n osalta kaikki, mitä ei ole välttämätöntä itse hoitaa, on vapauttanut valtavasti aikaa. Nyt Elmo hoitaa meidän lisenssit, laitehankinnat, service deskin ja tietoturvan. Palvelu on pelannut erinomaisesti.

Vaikka Elmo oli talona tuttu ja vieläpä paikallinen, käytiin ICT-kumppanivalinnasta tarkka toimijavertailu. Kompetenssin piti olla kohdallaan, kun pyöritettävänä on yksi Suomen suurimmista liigaseuroista.

Vasteajat, ketteryys, ammattimaisuus organisaationa sekä intohimo, joka Elmosta välittyy, ratkaisivat kokonaisuudessa. Kaikki tarvelistamme kohdat tulivat täytetyiksi.

Yhteistä haastamista yhteistyökentällä

Elmon ja Tapparan yhteistyö on pelannut vuosia myös toiseen suuntaan. Elmo tarjoaa asiakkailleen Tapparan otteluiltoja, Elämyskiekko-tapahtumia ja on vakiovieras aitiossa. Haastaminen ja rohkeus ovat yhteispelin ydin, sanoo myyntipäällikkö Jukka Lauttalammi.

Elmo osaa haastaa meitä eikä tavoite ole koskaan vain “jotain näkyvyyttä”. Haemme yhdessä uusia ideoita ja kehitämme tapahtumia palautteiden pohjalta. Elmon kanssa yhteistyö sujuu.

Elämyskiekko-tapahtumakonsepti – Taattuja WOW-efektejä! 

Elämyskiekko on Tapparan hittikonsepti, jonka kysyntä on roihahtanut uuden areenan myötä. Se vie kulisseihin, pukukoppeihin ja Nokia Arenan jäälle, jossa yritys pelaa oman ottelun – täysissä varusteissa, Liiga-tuomareiden silmien alla. Jälkipuinti tehdään videolta ja ilta huipentuu Tapparan kotipeliin, jonka tunnelmat Tapparan valmennusjohto tuo vieraille ennen kiekon tippumista jäähän.

Koko organisaatio tekee töitä sen eteen, että asiakas lähtee areenalta hymyssä suin. Kaikkeen muuhun voidaan vaikuttaa paitsi pelitulokseen, Jukka Lauttalammi toteaa.

Tutustu asiakkaaseen

Kumppanuustarinoita

Case

Vaadin Oy | ISO/IEC 27001 -sertifikaatti

Vaadin Oy:stä tuli ensimmäinen Elmon asiakas, joka saavutti tietoturvan hallinnan ISO/IEC 27001 -sertifikaatin täydessä laajuudessaan…
Case

Vaadin Oy

Vaadin tarjoaa kehittäjille kattavat työkalut ensiluokkaisten liiketoimintasovellusten rakentamiseen. Yli 20 vuoden kokemukseen…
Case

DealDash Oyj

DealDash on vuonna 2009 perustettu verkkohuutokauppa-alusta, joka ratkaisee varastoylijäämän haasteita Yhdysvaltain markkinoilla ja…
Case

Fysioline Oy

Fysioline on tunnettu kuntoutus- ja kuntosalilaitteistaan, Ice Power -brändistä sekä Minnea-lisäravinnesarjasta. Fressi herättää heti…
Case

Pelastakaa Lapset ry

Pelastakaa Lapset on maailman johtava sitoutumaton lapsijärjestö, joka turvaa lasten oikeutta elämään, oppimiseen ja osallisuuteen yli…
Case

Efecte Oyj

Efecte on ohjelmistotalo, jonka ITSM-ratkaisu auttaa organisaatioita digitalisoimaan ja automatisoimaan prosessejaan. Kasvutarina pienestä…

Tehdäänkö yrityksestäsi tehokkaampi?