Lepo!

Muistiinpanot

Ilmailu- ja puolustuskonserni Patria Oyj on tehnyt sopimuksen Service Desk -palveluidensa siirtämisestä Elmoon (ent. Tampereen Puhelin). Sopimus allekirjoitettiin 15.2.2019 ja yhteistyö käynnistyi 28. maaliskuuta. Sopimuksen myötä 18 entisen palveluntarjoajan työntekijää siirtyi Elmon leipiin.

Elmo vastaa nyt 2 800 hengen Patria-konsernin kaikesta Service Desk -toiminnasta, kuten etä- ja lähituesta sekä laitetoimituksista.Taustalla on poikkeuksellisen laaja toimintatapojen räätälöinti. Edelliseltä palveluntarjoajalta siirtyneen tiimin tarpeisiin rakennettiin Elmolle Patrian tiukkoja tietoturva- ja kulunvalvontavaatimuksia vastaavat tilat. Yhteistyötä viedään eteenpäin Lean-filosofian mukaisesti ja pitkäjänteisesti.Lisää lohko

  • Elmolla on kyky ymmärtää asiakasta ja sovittaa oma toimintansa tarpeisiimme. Elmo kuunteli, perehtyi toimintatapoihimme ja tuotti ratkaisuksi roadmapin, jolla he pesivät kilpailijoiden esitykset, Patrian tietohallinnon palveluista vastaava Janne Mäenpää perustelee.

Lean-ajattelu ja yrityskulttuurien yhteneväisyys olivat tärkeä sidos Patrian ja Elmon välillä. Tavoitteena on päästä takaisin tehokkaaseen työflowhun.

  • Tavoittelemme tilannetta, jossa Service Desk löytää ja estää vikoja ennen niiden näkymistä käyttäjille. Elmon kanssa käännämme Deskin reaktiivisesta proaktiiviseen, Mäenpää jatkaa.

Yhteistyösopimus on Elmolle merkittävä, muttei ainoa laatuaan. Vuonna 2017 yritys otti haltuun Postin laitetoimitukset. Tuolloin asiakkaalle räätälöitiin täsmätarpeeseen istuva hankintaportaali, jonka kautta laitetoimitukset Postin satoihin toimipisteisiin sujuvat ketterästi. Portaalia kehitetään edelleen yhdessä asiakkaan kanssa. Tämä on jotain, mitä Elmossa kutsutaan ”Elmo Wayksi”.

  • Satsaamme paljon aikaa ongelmien ymmärtämiseen ja kuunteluun. Emme tarjoa katalogiratkaisuja vaan luomme aidosti asiakastarpeeseen ja -ymmärrykseen pohjaavat yhteistyömallit. Tämän ansiosta olemme nousseet paikallisesta tietoliikennetalosta valtakunnalliseksi ICT-pelaajaksi ja pelkästään viime vuonna palkkasimme 35 uutta tekijää, Elmon toimitusjohtaja Janne Aaltonen kommentoi.

Patrian tietohallintojohtaja Jarkko Marjasalo odottaa yhteistyön sujuvoittavan patrialaisten arjen rutiineja.

  • Uskon yhteistyön tuovan muutosprosessin kuluessa sellaisia konkreettisia muutoksia, joista ei ole tässä vaiheessa vielä mitään käsitystä. Sparraava kumppanuus lunastetaan matkalla, niin että kaikki heittäytyvät prosessiin ja ovat valmiit menemään myös epämukavuusalueelle.

Lisätietoja:

Janne Aaltonen, toimitusjohtaja ICT Elmo Oy janne.aaltonen@elmo.fi GSM: 050 359 8285

Janne Mäenpää, vice president Patria Oyj janne.maenpaa@patria.fi GSM: 050 330 6932

Kahvimuki

Tavoitteenamme on tarjota täydelliset ICT-palvelut. Onnistuessamme saamme asiakkaamme rakastamaan ICT:tä osoittamalla, kuinka mutkattomasti kaikki voi sujua. Ajattelemme kaiken asiakkaan näkökulmasta. Teknologian osaaminen on meille perusasia. Kilpailukeinomme on asenne. Teemme asiakkaan päivästä hyvän.