Service Desk

Service Desk palvelun tehtävänä on säästää yrityksen tietoliikenteen ja tietojärjestelmien hoitamiseen menevää aikaa ja vaikuttaa positiivisesti tuottavuuteen. Elmon Service Desk -palvelu on ISO27001 -sertifioitua, ja palvelua saat suomen ja englannin kielillä.

Millaisille yrityksille Service Desk sopii? 

Elmon Service Desk sopii monen kokoisille yrityksille. Sen funktio ja laajuus arvioidaan kartoittamalla ICT-ympäristö. Service Deskin voi täysin ulkoistaa meille, jolloin käytössä on kymmenien asiantuntijoiden osaaminen tai sillä voi täydentää oman IT-tiimin resursseja. Elmolla Service Desk on aina osa ICT-Ulkoistuspalvelua.

Mitä Service Desk -palvelu pitää sisällään?  

Elmolla palvelu on syystä nimellä Service Desk, siinä missä se kulkee toisinaan myös nimellä IT-tuki, Help Desk tai tuttavallisemmin “helppari”: emme vastaa vain ongelmien ratkomiseen liittyvistä tukipyynnöistä eli tiketeistä vaan ratkaisemme syntyviä ongelmia proaktiivisesti, ennen kuin asiakas niitä edes huomaa. Kauttamme hoituu myös lukuisat palvelupyynnöt. Näitä ovat muun muassa:

  • laitetilaukset
  • käyttäjätunnusten hallinta 
  • käyttäjien luominen ja poistaminen tietojärjestelmistä 
  • ohjelmistojen asennus 
  • salasanojen vaihto tai järjestelmäpäivitykset

Tiketit eli ongelmien ratkaisupyynnöt korjaavat tyypillisimmillään seuraavia tilanteita:

  • sähköpostin kirjautumisongelmat 
  • ohjelmistojen asennus- ja päivitysongelmat 
  • VPN-yhteysongelmat 
  • etyötyölaitteisiin ja -ohjelmiin, kuten web-kameroihin, äänilaitteisiin tai videoneuvotteluohjelmiin liittyvät ongelmat

Tutkimukset osoittavat, että työntekijöiden ajasta menee keskimäärin neljä tuntia joka viikko tietoliikennejärjestelmien hoitamiseen tai ongelmiin. Kaikki tämä on pois tuottavuudesta.

Miten palvelu hinnoitellaan ja räätälöidään?

Service Desk -palvelussa maksetaan työasemakohtainen perusmaksu sekä tikettikohtainen kustannus. Palvelu muotoillaan aina yrityksen tavoitteisiin ja tarpeisiin sopivaksi, näin ollen ei tarvitse ottaa pakettiratkaisua, jossa maksaisi mahdollisesti turhasta.   

Service Deskiin voi olla yhteydessä puhelimitse, sähköpostitse tai helppokäyttöisen palveluportaalin kautta. Tarvittaessa lähituki tulee paikalle selvittämään ongelmat, mikäli tilanne ei muutoin ratkea. Lähitukea voi tilata myös räätälöitynä palveluna, jossa Elmon asiantuntija on paikan päällä yrityksessä vaikkapa kerran viikossa. 

Tiesithän, että mittaamme tukipalveluidemme laatua säännöllisesti, ja Service Desk -asiakkaidemme tyytyväisyys on toimialan kirkasta kärkeä. NPS-luku eli nettosuositteluindeksi on yli 85 (skaala -100 – 100)

Palvelufilosofiamme on optimoida yrityksesi tarpeiden ratkaisua – ja laatua, ei sisäistä toimintaamme. Tehtävänämme on tehdä sinun päivästäsi parempi.

Tehdäänkö päivästäsi parempi?